Att rycka sig i kragen när man tappar skjortan..

Att rycka sig i kragen när man tappar skjortan..
Haha eller jaah, detdär är kanske inte ett vedertaget uttryck men inte mindre sant för det!
Och vips har man blivit påståendeframtagare! Nej, fokus.. 00:32 inte varit vaken såhär sent sen i lördags och innan de var det ganska länge sen.. Har blivit en ganska hemmakär person på senaste tiden..
Det är intressant att jag gick in 2011 med nyårslöftet att festa mer vilket resulterade i en rad av fyllor, roliga fester, tomma bankkonton, huvudvärk, skratt, krälek, gemenskap och baksmällor som var out of this world! Jag avslutatde 2011 med den värsta dunderfyllan trots ett inte alls nyårsöverdrivet alkoholintag fick det bakslag någonstans mot 3slaget och där blev de ungefär svart fram tills middagstid dagen efter. Så 2012 började ganska tungt och vet inte och det är 2011´s fel att jag är lugnare, rädslan för bakslaget eller bara att man lessnat på att må så jävla illa men det har varit mycket mer stillsamt. Detta har dock lett till en lätt identitetskris för 2012. Vad handlar detta år om? Vad ska jag åstakomma? vad ska jag göra? Vad vill jag göra? Just nu rullar 2012 på som en beige-nyanserad kopia av 2011 men med en förvirrad tvist av tonårsosäkerhet. 2012 har varit ett slags mellanläge. Visserligen går jag 2året på min kandidat och är i utbildningsfas i ett mellankoliskt läge mellan inte ny men ser inte ljuset i tunneln. Jobbsits kopieras från tidigare sommar och allt känns rätt oglassigt. Jag följer alldeles för mycket serier. Bilen jag fick i julklapp gör att mina pengar tickar för varje mil jag kör och dessutom begränsar alkoholkonsumtionen vilket leder till taco-på spåret-mysa med mamma-helger, vilket det absolut inte är något fel med. Men när man känner att man gör allt men får inget gjort sprider sig paniken.
Imorgon är det skärtorsdag vilket är extremt förvirrande då påsk2011 fortfarande hänger kvar i bakgrundbilderna. Suuck. vart tar vi vägen? Jo vi åker till landet och hittar oss själva. Så imorgon styr jag Nissan mot Mariefred och fas1 av hitta mitt 22012 inleds. Planen är att gå långa promenader, äta äckligt mycket godis, försöka läsa lite kurslitteratur, spela spel och titta på film. Sen att verkligheten är att jag endast kommer äta äckligt mycket godis och titta på film.. jah vad ska man säga..
Jag  har goda tankar med en släng av självinsikt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0