Söndag!

Så blev det söndag och det var dags att kliva upp innan solen, och trycka sig ner i det otroliga sexiga, kroppstajta understället!
Jag lagade frukost, eller lagade.. jag gjorde iallafall äggröra och plockade fram grejerna.
Sen var de bara att klä sig varmt, packa in allt i bilen och off we go!
20 mil föredrev vi enkelt med musik, dock försvann all form av modernare radiokanaler efter uppsala då vi blev strandsatta med oldfashon cd-skivor, vet inte hur länge sen det var jag lyssnade på skivmusik, man gör ju typ det aldrig!



Åå vad kul det är att åka bil trallallalalaa!!




M hade aldrig åkt skidor så vi gick igenom grunderna och observerade andra innan han antog utmaningingen att åka knapplift! Det blev en hel del vurpor men jag måste säga att de faktiskt gick väldigt bra! VI började enkelt i de gröna backarna, det var jag och alla andra "helg pappor" (som M kallade de) som hängde där i barnbacken med sina nybörjarungar, min var bara 16år äldre än genomsnittsungen. Men i fler timmar kämpade han och jag snart hade vi avancerat till de blå backarna. M tyckte vi helst kunde åka lift hela tiden men man måste ju ner också haha! Ankarliften blev ett nytt delmoment men som också gick bra, totalt vart de bara ett fall i liften så bra jobbat måste jag säga. Och vi blev båda två förvånade över mitt extrema tålamod! Men jag höll mig ju underhållen med hans snygga vurpor! Ett åk råkade vi dock hamna fel och insåg efter ett tag att vi stog i en röd backe, jag försökte förklara att ända sättet att komma därifrån var att åka ner för den och att de inte var ett alternativ att gå ner (vilket vi dock såg en annan nybörjare göra haha) Men ner kom vi! Dock var det nog dags för lunch då!




(inte riktigt van med alla roliga ateraljer man får ha när man åker skidor ;) )




Pistkarta! Stämmde vell sådär, vissa gröna backar (som är de enkalste, alltså väldigt lätt) var inte helt nybörjarvänliga och det var mycke svarta backar, som typ inte riktigt var ehlt svarta tyckte jag. Men de bra var att de började med svart och sen blev grön efter halva så jag kunde i slutet släppa M vid första och åka upp till toppen och sne mötas halvvägs, plus i kanten! Gud har jag ens sagt vart vi var?!? Vi va i Kungsberget iallfall! Hade inte varit där förut men var helt okej! Inte så mycket folk heller, dock regnade det men de är vell kanske inte Sandvikens fel, eller?!



Nej jag har inte ramlat, jag bara vilar lite här mitt i backen! är de lugnt eller?




Blöt som en tvättsvamp blev jag men överraskade med kaffe och kokosboll för mitt extrema tålamod :)





Blöta av all regn och kalla men med ett humör på topp som är få förunatt!
Bra jobbat till oss, speciellt hjärtat :) Dessutom var de verkligen jättekul!

Så nu är vi redo för en skidsemester i fjällen,,, eller?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0