Dysfunktionellt eller humanskt?

Vad är det med chips som gör det omöjligt att sluta? Hur kommer det sig att man ADLRIG bara kan ta ett? Eller ens nöja sig med lite gran. Vad är de som gör att när jag börjar kan jag inte sluta förens jag ser påsens botten?

Jag har en teori! jag vet, låter skit smart haha men jag har faktiskt det!
När vi tycker något är äkligt står vi över när denna bjuds. Men när du tillslut sitter där runt bordet och de är dom äkliga godisarna ingen vill ha i aladinasken, vist tar du ändå en och smakar.. För vem kan motstå? Den kan ju vara god?!
 Men när du sitter där hemma och är så sötsugen att de kryper under skinnet på dig och man har redan ätit upp först allt som är gott, sedan dedär äkliga godisarna du inte ville äta och som legat sen förra helgen. Tillslut trots att du vet att dom är jätteäkliga börjar du på likörchokladsbitarna, och trots att när de kladiga äklet som bara din mormor kan uppfatta som gott, rinner ner i gommen och du måste drikcka vatten, spotta ut likören. Vist äter du ändå upp chokladformen runt om när all likör är borta ;) och lik förbaskat står du där veckan efter med ENORMT sötsug och tänker, men var den verkligen så äklig. Och samma misstag igen, Japp det är den! Men still the cirkel goes on!
Så när jag nu har tagit min första tugga lantchips toppad de i gräddfil och njutit av smaken. Ja efter några sekunder saknar jag denna smak och snart har jag glömt hur den smakar och då saknar jag den ännu mer, Och så vips var nästa tugga inne i munnen. Och tillslut sitter du där en söndagsmorgon med dom sega ostbågarna från i fredags och ser skålens botten til frukost.
Men behöver vi hjälp? Jag menar om de drabbar alla är de vell ett mänskligt beteenende?

Vist vi alla kan säga nej nu kan jag inte äta mer godis då kräks jag. Jo, men då är ju påsen redan tom!
De sker ju aldrig efter 3 stycken. Trots praslett att trycka ner handen och de är som fiskdam att du inte ritkigt vet vad du ska få upp så äter du.


Dam you Svenska LantCHips, its YOUR FOULT!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0