catching up

Våren är här, skolen skiner, gräset grönar, fåglarna kvittrar och jag är sämst på att skriva!
Klart!

Tiden har bokstavligen sprungit förbi, Jag har spenderat de flesta vakna timmarna på dygnet i skolan med våra *nu ska jag inte svära* programmeringsuppgifter. De har gått fram och tillbaka och varit mycket strul med kursen.. Förutom det har jag jobbat endel och hunnit med flera utbildningar. I fredags, efter skolan såklart, hade vi spökutbildning. Kul men läskigt att springa runt i spökhuset, ska jobba där valbrogshelgen då alla nya grönisar ska få testjobba. Känndes som en bra idé tills vi precis kom in i spökhuset och jag hoppade högt vid första dörren, inte lovande..

På lördagen var det ännu en utbildning på schemat, men trevligt för kusinis Angelica var också där så han prata lite med henne. Även Maria var där så vi kunde catch up! På kvällen hade M bokat bord på Grill då de var vår offeciella halvårs dag (inoffeciellt 9månader) super super mysigt, men höll på att missa tiden då han tittat fel på tågtiderna eller förlåt inte tittat alls, men som tur är bor han snälla faster nära så vi fick låna hennes bil så vi han i tid! Kvällen bjöd på champange och oxrygg och cream brule, och massa annat också såklart men de var höjdpunkterna ;P Jättetrevlig kväll, men vi somnade 4 minuter efter vi komit hem. Båda helt slut.
Tyvärr vaknade jag 8 på söndagsmorgonen och höll på och stökade runt i 3 timmar innan jag fick upp honom. Solen strålade så vi åkte hem till mamma och njöt på altan, spelade kort och hoppade studsmatta.
Mycket trevlig helg!

Måndagen bjöd även den på sol och mina näsa var minst sagt RÖD! SÅ skönt när vi kan luncha ute nu. Dessutom omringar skolan uteplatsen "apberget" så även om de blåser massa får vi bara lite sköna vindpustar :)
På kvällen blev de lite uteritt med hästarna och sedan genomgång av dressyrprogrammet. Tror att de sitter men de är så jobbigt att tänka på allt man måste tänka på som hästen ska göra och sen hela programmet också!! hahaha!!

Tisdag. dagens dag!
Städerskan var här redan vid 8 så efter kört min turne att lämna alla på respektive tåg,pendlar osv.
Åkte hem och hämtade mamma och mormor, och körde till steninge slott för långpromenad som blev en över 2timmars aktivitet. Mycket härligt, och fräknarna på pannan tittade fram.
När vi kom hem lagade vi mumsig varmsaladslunch och jag somnade i deckstolen på altan. Jätteskönt men mitt ansikte är bara LITE rött haha!
I skrivandes stund njuter jag av gräddkola samt hallonglass :D ååååh vad gott det är!!
Nej nu måste jag åka till träningen, ingen rast och ingen ro, här kommer snart en gymledare bo :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0