Bussen vart är du?!

Jag har sagt det förut och jag säger det ingen, nu har Sl gått så långt att jag inte orkar bli sur, men jag måste ju ändå få nämna de.
Imorse 08.00 -3 grader, vart är bussen? Min buss har ca. 10 stationer från start till slutstation, de är inte många och de kliver bara på folk vi ungefär samma hållplatser. Jag bor på tredje hållplatsen, det är knappt 2km mellan dom, det tar typ en kvart att gå, och de är ingen sveavägen under rusninsgtrafik. Det är en asfalterad lugn gata som omringas av lite villor och träd, största trafikförseningen skulle typ endas kunna bero på strejkande rådjur. Och vi förutsätter att hela bussen inte brakade sönder och samman eftersom detta börjar bli ett vanligt senario så lär de inte ske varje morgon.. 08.00 bussen förväntas anlända, 05 ingen buss inom synhåll.. 10 över, bussen kommer inte. 15 över busser äntligen, (vid det här laget borde den senare bussen redan ha passerat)
HUR HUR HUR kan bussen ens vara försenad? Jag kan inte förstå? Fick hela Lidingö plötsligt för sig att åka bussen eller? Nej för den var inte ens halv full, så vad hände? Puttade chaffören bussen första sträkan? HUR kan bussen vara försenad till tredje hållplatsen? är de ens möjligt? Och det är inte första gången!
 Sen att jag äntligen kommer fram till Ropsten och röda linjen är alldeles försenad och gröna strejkar åt höger och vänster hjälper självklart inte heller..
 hala spår hit och avklippta kablar dit, strömavbrott till höger och vänster FINE! Men vad har hänt med bussarna? dom går ju inte på ström och även om chaffören skulle putta bussen första 3 hållplatserna skulle den inte ens kunna vara en kvart försenad.. Så vad har bussen för sig?
Vad gör bussen om mornarna?



Sover ni??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0