Välkommen,, November!

Så välkommnar vi november månad. November.. den mest meningslösa månaden på året, hösten är slut men de är ändå inte riktigt vinter, vi saknar alla värmen men kan inte heller riktigt hålla oss för längtan efter julen. Vi bara väntar på att de antinegn ska bli shortsvarmt eller lussebullsbak och ljusstakar för fulla muggar i vartenda hem!
De är ganska geggit och tråkigt ute och ljuset lyser mer och mer med sin frånvaro.. Neeh november känns vell inte så pepp, de blir på med raggsockorna och krypa ner i soffan till en mysigfilm. Hörde en del på radio imorse om hur alla tycker november är så meningslös månad och allt är så tråkigt. Så jag tycker vi gör november till mysmånaden, på med koftor och varma sköna kläder, fram med bullar, popcorn och te, ut med tv-boxen och in med hela filmbutikens sortiment för här ska de mysas. Kryp upp med din käraste, syskon, förälder, kompisar, bästisen, och svep in er i en filt och bara myyyyysssss..
Eller varför inte ta tillfälle i akt och ragga upp någon att mysa med, alla blir vi lite kalla om vintern och behöver lite extra värme! Se de inte som att sommaren är bäst att ragga, hur mysigt är det egentligen att svettas 18timmar om dygnet? Nej november då är vi alla lite kalla, murriga och vill ha lite närhet! Jag uppmanar helt enkelt till att våga fråga ut dendär killen eller tjejen jag vet att ni gått och spanat på halva hösten. Jag säger inte klipp dig och gift dig med killen på konsum, utan bara bli lite mer öppen till mitt nya koncept november-mys! November har nu fått en helt ny mening!

Vem myser du med?




Btw, vad är mysigare än värmeljus?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0