nu nalkas vintern

Jul känslorna smyger sig närmare och närmare. Mindre än en vecka kvar till första advent! Igår bakades det lussebullar, visserligen är dom tänkta att vara till advent men vem kan hålla sig från att äta? Jag har redan ätit 4 stycken den närmaste timmen, jag kan inte sluta, kommer döö när pepparkaksdegen smyger sig in i kylskåper, finns det något godare än pepparkaksdeg? tror inte det! okej jag gillar att äta deg och nej jag är inte 5år, men det är faktiskt gott, sockerkaksdeg mumms men pepparkaksdeg, de är ju godare än pepperkakor! jag förstår inte varför man ens besvärar sig med att göra pepparkakor när degen är klart mycket godare!

(Spöstraff på den som säger saffransbröd som det står ovan)

Men medan lussebullarna tystar min mun med jämnan faller även snön så vakert ner. Jag missade ju hela julen förra året då jag fösvann utomlands redan i början i okt och kom tillbaka till våren så i år känns det extra speciellt, jag har liksom inte haft riktig jul sen 2008 så just för tillfället störst jag int ens av allt slask som blir! Men strunt i slasken, just nu faller det stora fina snöflingor från himlen. Önskar nästan att man var 5 år igen och kunde stå på dagis iklädd overrall med munnen vidöppen och känna hur flingorna lätt föll ner och kylde den utsträckta tungan! M skämms inte men jag kommer att göra så även denna vinter (ja jag gör de varje vinter men jag brukar inte prata öppet om det)


Igår kväll vart det ett spontant biobesök också! Due date och jag måste faktiskt erkänna att den var bättre en vad jag hade trott. Alla som har sätt baksmällan vet att inget kan toppa den men det var ett bra försök faktiskt, den var jättekul och jag skrattade massor! Så den rekomenderar jag faktiskt. Trodde det bara skulle vara ett lamt försök att efterlikna baksmällan och okej viss likhet har den men de är definitivt värd att se!



Nej nu ska jag äta en till lussebulle och bege mig till stallet för lite ridning och hästmys!


Kommentarer
Postat av: Jasmin

Jag vill åxå ha mys med massa goda lussebullar :D <3

2010-11-22 @ 17:38:16
URL: http://misspersian.blogg.se/
Postat av: Patric

du vet att "sockerkaksdeg" inte är deg utan en smet ;)men vi gillar dig iallafall hahaha

2010-11-22 @ 23:07:33
Postat av: Murat

"M skämms inte men jag kommer att göra så även denna vinter (ja jag gör de varje vinter men jag brukar inte prata öppet om det)"



Var detta ett heads up till mig?

2010-11-23 @ 10:34:24
Postat av: michelle

Haha! Smet, deg same same men gott är det! :D



Lite kanske haha!

2010-11-23 @ 12:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0