Fishy fishy!

För ungefär en vecka sedan hade jag och mamma extremt bråttom hem. Trots denna stress för att vi skulle iväg behövde vi komma på vad vi skulle äta till middag, handla middag samt tilllaga denna. Eftersom den totala tiden för detta var ungefär 20 minuter hade vi inte mycket att välja mellan. Efter en diskussion fram och tillbaka mellan mig och mamma samt ett antal telefonsamtal hem till syster ystrarna kom det fram till den underbara delikatessen fiskpinnar med pastaskruvar. Det gick fort att köpa, inte många tillbehör, Melina lagade det förvisso men de gick fort. Och det var så gott, det var så länge sedan jag åt det och jag vet inte vad som hände men det var så gott så jag har gått och suktat efter dessa härliga panerade fiskskivor med pasta. Pratglad som jag är delade jag emd mig om denna kulinariska munorgasm vilket till min förvånan bara fick eeh okej, tillbaka! Ingen bra rspons helt enkelt. Efter nu ha gått och suktat efter denna måltid trots mina vänners skratt kännde jag att jag var tvungen att kolla upp detta. Det kan ju inte vara en påhittad maträtt och det måste finnas fler som jag. Sant och rikitigt hittade jag ett flertal recept på fiskpinnar med pasta (det är ioför sig inte så svårt att tilllaga) men om det finns recept på det är det en erkännd maträtt, dessutom fanns det fler bloggare som skrivit om hur de tilllagar denna mumsbit samt en fanclub och en sång! Skratta bäst som skrattar sist mina vänner.

Fiskpinnar fiskpinnar ge mig mera fiskpinnar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0