Den langa farden!

Och sa blev det dagen D. Idag vaknade jag upp for sista gangen i Australien. Igar var kul! Hade planer pa att duscha, och sen ga och lagga mig tidigt sa jag kannde mig utvilad och redo for resan. Dock blev de inte sa nar alla hotade med att spoa upp mig och binda fast mig i baren (sa jag skulle missa flyget) om jag inte kom ut. Sa sjalvklart (eftersom jag faktiskt ville ha en sista natt med dom) Kladde jag pa mig och foljde med ut! Det var kul, dock sorgligt att saga hejda till alla. Man viste hela tiden vad som komma skulle.. ett farval...
 Hade dock drinkar med alla och "goodbye shots" med alla (vem som nu kom pa den shoten haha) Och kom anda hem i skaplig tid (var dock jattetrott imorse heh..) Sen imorse var de tidig uppstigning! hade frukost i zi bar och till min forvanan (med tanke pa hur tidigt det var) kom flera av vara vanner och joinade oss for frukost! Myspys! men sen var det dags for mig och karoliina att bege oss till flygplatsen, sa mina sista farval trots att Westi i receptionen nastan vagrade cheka ut mig! (no michelle you are not going, u just think you are, but your not) Hoppade pa fel tag pa stationen men lyckades hoppa av i sista sekund innan taget gick. Sen hamnade vi iallfall pa ratt tag och ratt flygplats ocksa (klapp pa axeln tjejer) Cheka in gick bra, dock vagde vaskan som var enrom, fattar inte var alla grejer kommer ifran (samtidigt var jag forvanad att allt fick plats vaga sammanlagt 24 kilo, ups!  lite overvikgt har vell aldrig skadat haha! Sen ahde jag en stor handvaska fullproppad ocksa, men de ar en annan historia hahahaa!!

Att saga hejda till karoliina var inte det lattaste, vi har varit vid varandras sida nastan varje sekund i 6 manader och nu splittras vi. Vi forsokte intala oss sjalva att vi ses snart for att gora de lattare men de var anda jobbigt. Blev en heldel tarar nar vi skilldes. Killarna vid tullen ropade tillsig mig och trostade mig haha! Efter securtychecken vart jag random utvald att gora en nogrannare granskning, fick ga bakom en skarm och bli kroppsvisiterad sen tog de prover fran mig, mina klader, vaskan och allt! Men jag var GRON sa fick sen fortsatta min lillan resa till gaten! Flygresan Fran Brisbane till Singapore var 9 timmar, kanndes som en evighet. trodde aldrig vi skulle komma fram, ville inte sova eftersom da skulle jag vara pigg till nattflyget sa foll mig vaken. SKumpade runt som en strumpa mellan den gamla gubben pa min vanstra sida och bakfulla finnen pa min hogra, da de var extremt mycket turbulens!

Men tillslut var jag antligen framme och har ar jag nu, anvander den 15 minuter fria internet, loggar ut och in varje kvart haha! Gatt runt och kollat i de lilla taxfree utbutdet som terminal 1 tydligen har att erbjuda, mycket mer sist vi var har! men men. Far lite gratis shots i taxfree n da de promotar olika marken, kanner mig lite ur och hog pa all parfymlukt overallt! 2 timmar kvar, vad ska man hitta paaaaa!! Tamtamtaam! Natt bus ska jag sakert hitta pa att fordriva tiden med haha! Sen bar de av till london och stopp dar i 3,4 timmar men sen bar det antligen av till Stockholm. Tror inte jag kommer sakna denna 36 timmars langa flygning! Sjalv ar jag ocksa, de gor ju inte saken battre liksom!

Vill bara saga att jag blev extremt rord av allas farval "tal" till mig pa mina farval gettogethers! Bada de orden mina nyfunna vanner skrivit i min resedagbok, men ocksa de de sagt till mig. Hur jag alltid ar glad, alltid ler aven om jag ar ledsen, vilken underbar person jag ar och hur jag ALDRIG far andra min personlighet. Men lever ju med de flesta dygnet runt, vissa jobbar man ihop med, andra festar man med, vissa bor man med, flera gor man alltihoppa med haha! Men kanner mig valdigt glad av allt alla sa till mig. Har varkligen traffat underbara manniskor som jag har haft sa kul med och som jag kommer sakna sa mkt!!!! De ar vell de som ar de varsta med resandet, att saga fraval till alla da man vet att de flesta kommer man aldrig se igen. Men vissa kommer jag traffa upp senare de ar en sak som ar saker, som Lina sa,

 man traffar alla manniskor tva ganger i livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0