SYDNEY!

GOTT NYTT AR!!

Jaa, sa var det nya aret har! 2010, jattekonstigt! Nytt decenium och allt!
Nagon som lyckades forfylla nyarsloftena fran forra aren??
Jag kommer knappt ihag om jag hade nagra, men om jag hade de har jag inte lyckats uppfylla dom. Men de gor inget for jag ar glad anda!!

Sist jag skrev var vi Melbourne och lite msatt hemlosa.
vad hande, jo vi akte nattbussen till Sydney, aah alskade nattbuss (NOT) hemskt skumpa runt i 12 timmar pa bussen, men men, vad ska man gora!! Vi ar ju trots allt vana vi det har laget. Inga jobbia otacka handelser rakade vi ut for sa vi ska vell vara nojda! Har lyckats bo i en lagenhet sa liten att den kan inte kallas lagenhet, snarare ett rum. I detta rum bode vara 3 skottska tjejkompisar  + lite andra manniskor (haha). Snalla som dom ar lat dom oss stanna hos dom i tre natter!! Har lite ont i ryggen av att sovit pa ett hart golv haha, men de gar bra. Slapp iallfall sova utomhus!Idag star vi dock med samma problem. Hade tankt att aka till brisbane idag men allting ar fullbokat sa vi aker dit imorgon istallet. Dock innebar de att vi ar hemlosa (PA RIKTIGT) inatt, sa vi far vell se hur de gar. De ar omojligt att fa boende pa hostel osv. Men vi ar krigare sa vi kommer klara oss!!

Nyar var iallfall underbart! helt otorligt, stog nastan precis under bron och stag fyverkerierna over oprahuset och over mig pa bron, helt magiskt! Hela dagen var en anda fest som varade anda in pa morgonen dagen efter! En san upplevelse!!!

Annars har vi hangt pa bondi beach. HArligt att fa battra pa brannan lite, dock ahr de resulterat i att jag flaganar overallt hahaha! Men de blir bra, idag regnar de dock sa de ar inte sa mysigt. Men de ar iallfall tillrakligt varmt for shorts sa de ar allting nagonting!
Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker om Australien, jag gillar landet, tyvarr ar de dyrare an Sverige vilket ar lite knepigt men de. Och de ar fint, och om vi ahde penagrna skulle vi nog kunna sa sa mycket mer av landet for de ar verkligen varkert, maste bara ha cash sa man kan se de pa riktigt! Men de ska vi till brisbane och fixa nu!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0