Krigare ar vad vi ar!

De senaste dagarna har vi varit otroligt duktiga och ambissosa! (hur de nu stavas :S haha)
Igar gick vi Karoliina finslipade sitt cv och jag skrev ett engelskt. Sen printade vi ut 10 kopior och begavs oss ut pa gatorna for att leta jobb. Forst var vi lite nervosa, var tvungna att ga upp och ner for gatan 3 ganger innan vi vagade oss in nagonstans. Forsta stallet var en skaskig bar, haha de ville anstalla oss men efetrsom vi int ahr nagot RSA (utbildning i typ sakerhet eller nagot likanande, men kursen kostar 1000kr sa darfor har vi inte gjrode den) men darfor kunde de inte anstalla oss. Sen gick vi runt i affarer, barer, cafer osv. Gav ut 10st cv till olika stallen som verkade vara intresserade. De sa dock att de fatt in manga cv men vi haller tummarna. Hoppas pa nagonting iallfall. Imorse gick vi upp med tuppen och begav oss in till ett hostel som har en jobbdesk. Dar far man hjalp av dom att hitta jobb och nar man far ett maste man betala dom 350kr. Vi fick dock jobb direkt imorse och kannde att de kanske var vart att betala dom pengarna. Sa nu har vi iallfall jobb! De ar inte varldens basta men vi delar ut flyers for en butik. Star tva timmar om dagen manadg till fredag (vet ej for hur langa, men verkade som en langre period) och far 70kr i timmen. Sa ca, 140kr om dagen far vi iallfall in i inkomst, de ar absolut ingen formogenhet och vi maste hitta nagot battre men de ar en bra start och jag ar stolt over oss! Pengarna betalar iallfall boendet for en natt sa vi gar inte helt minus varje dag hahaa!!

NU har vi gjort vart forsta pass. kanner oss som krigare som kampade pa Brisbanes gator emd att ge ut sa extremt mycket flyers, kommer nog inte orka vara lika ambissos om typ tva veckor (om vi mot all formodan skulle vara kvar pa samma stalle) men de ar bra! 
Borjar kannas battre, jag kommer dock ha svart att fa jobb eftersom jag inte kan jobba langre en an manad. Okej jag kan ljuga men kan liksom inte ljuga att jag ska stanna ett ar. Sa vi far se hur de gar. Vi har mycekt att fundera pa men de blir nog bra!!

Vadret ar tyvarr inte pa topp dock. Har varit mulet alla dagar vi varit har. Skulle ha varit soligt idag men de regnar.. Horde dock att de ar -27 hemma. Burrrr inte lockande. kommer nog fa en chock nar jag kommer hem. Hahah

Saknar alla sa himla mycket, bara sa ni vet <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0