BRISBANE

I sista sekund foll saker o ting pa plats! Vist bussen gick inte den dagen vi ville och vi var nara att sova pa stranden, men nar skymningen foll och vi vandrade pa gatorna vid bondibeach hittade vi en stor annons skylt pa en byggnad och uthyrning av lagenheter. Ringa och de hade ett rum ledigt! Yes! Dock minimum stay 4 dagar, som tur va skulle vara engelska kompisar stanna och kunde ta rummet och sen smyga in oss! haha! Sa de loste sig och vi hade tak over huvudet aven en natt till! Dagen efter (4 Januari) uppstigning, pakca, duscha, frukost och skjus ivag till greyhound bussarna! aaah, harligt att resa! Bussresan som skulle ta 15 timmar visade sig ta underbara 18 timmar. Men dock hade vi inga jobbiga insidenter vilket vi ofta tidigare rakat ut for sa kanndes bra (peppar peppar ta i tra) Men kroppen kanns dock som den blivit kord i torktumlaren. Val framme i Brisbane i morse hade vi ett harligt vader av regn. Vanade pa bussstationen i 2 timmar och fick sen hostelet vi skulle bo pa att hamta oss. Nu bor vi (ingen aning om vad de heter haha) men precis over en liten bro fran stan, i ett dorm med 4 andra tjejer! Tillbaka i vaningssangarna ar vi! Nu har vi iallfall lyckas hitta bibloteket sa vi kan vara inne pa internet i en timme gratis haha! Bra dar tjejer! Narmaste dagarna maste vi soka runt efter jobb sa hall tummarna for oss for vi behover all lycka vi kan. jag och Karoliina satt och funderade haromdagen, vad kan vi, avd ar vi bra pa, vad har i erfarenhet i dessutom... Ehh, jaa de vart en marklig tysnad da vi varken kan servera, koka ordenkligt australieniskt kaffe eller gora coola drinkar, men de kommer losa sig, vi hamnade iallafall i slutandan av konversationen i koket forsokandes att balansera massa tallrikar haha!
Sa vi kanske har en chans iallfall!