Juuuule tid

Dan före dan före doppar dan!
Nu står verkligen julens dörr på glänt, 22 december!
Idag har jag offeciellt handlat klart alla julklappar, trodde aldrig denna dag skulle nå solens ljus, men de gjorde den knappt. Solen lyser typ 6 timmar om dagen och idag ahr de varit -23 grader ute så man ville inte ens vara ute. Jag och M stängde in oss i galleriorna och julhandlade lite, mysigt men stressigt och visade sig även vara ganska krävande på oss båda! Men vi kom ut levande så sålänge de var resultatet är de bra!
 Veckan har gått fort. Stängde totalt av hela hjärnan när de kom till föreläsningarna, de gick liksom inte. Helt utanför min kontroll stängde jag av allt som sas när de kom till kodningen.

Igår julstädade jag mitt rum, M skrattade åt mig och fick visa hur man damtorkar då de visade sig att de inte riktigt är min starka sida. Hur svårt kan de va? Jo uppenbarligen svårare än jag trott, men de gick bra och nu är de rent och fräsht :) jag han även med att kokat knäck och ischoklad samt dricka asgod hjorttronsglög *mums*
Imorgon börjar mina julaftonar, julafton firas ju såklart i 3 dagar eftersom vi är så många. Så först ut imorgno är pappa, 24 är vi hemma hos mamma och sen 25 kommer endel släkt som inte var med 24!
Men det är tråkigt för julen är så kort i år, bara en helg och sen är det över och de känns som de skapar stress bland alla runt om mig. Har verkligen inte komit in i julstämmningen än, får vell se om de lägger sig snart!

I all röra har strömmen hemma hos min kära moder gått, alla hus ligger nere. Ingen el ingen värme, tur att vi ahr brasa som man kan hålla sig varm vid. Med 27 minus har vi snabbt fått oss en härlig iglo! Hoppas den går igång snart, varit nere några timmar nu!

Nu måste jag slå in lite paket, imorgon är de ju jul nr.1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0