Tooooorsdag!

Snön faller över huvudstaden och tempraturen ligger på runt minus 12 grader. Det är inga minikini flingor heller dom är stora som enkronor, man vågar knappt titta för blir man träffad blir man typ blind, men mysigt är det! Snön ligger som ett tjock överkast de är hur vakert som helst! Denna fina dag blev vi äntligen klara med uppgift 2 bland våra programmeringuppgifter! Nice! Jag hann hem en sväng men nu ska jag åka till vappan och äta middag med världens bästa Emelie! Sen blir det planering inför fjällen och öl med boysen! Trevlig torsdag måste jag säga. Det enda minuset har såklart sl orsakat. Vår kära kommunaltrafik ställde imorse in tåget. Stog i 40 minuter i ropsten utan en skymt av de blå skapelsena på spår. Tillslut kom ett tåg långsamt långsamt rullandes i kylan. Och inte gick tåget direkt heller, nej då ska vi stå där i fucking kylan utan att de stänger dörrarna i 5 minuter till! Fy skämms sl! Det är kallt ut förstår ni inte det! Om man väljer att vara ansvarig för att bygga och driva kommunaltrafiken i ett land där det är vinter 7 månader om året då kan man liksom inte ens tänka att ha som ursäkt; men de är kallt eller snö eller what ever problemet är! busskorten är oförskämt dyra och bussarna är alltid sena och tågen överfulla. Make it work!! kanske skulle ha tänkt på snön innan mitten på december. Och de märkliga är att det är ju inte en engång företeelse, news flash snön kommer VARJE år idiots!!!!
Nej nu ska jag äta lite (eller mycke) nybakta pepparkakor som mina bröder bakar i köket och sen dricka vin med min bästa vän, cause thats what thursdays are all about!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0