Regn sol och paj

Äntligen, efter en vinter liknande istiden och en skitsofren försommar känns de nu verkligen som riktig svensk sommar! Efter typ 2 veckor med en tempratur under 15 grader hälsade vi här i dagarna äntligen solen välkomen tillbaka! Två tre dagar av härlig sol och värme vilket fick även de mest orakade benen att bära shorts! Njöt gjorde vi men som allt trevligt här i världen (som julafton, födelsedag, nyår) så är de typiskt svenskt att allt roligt bara få vara i några dagar, detta verkar även solen ha snappat upp för rätt som de var stod vi här igen i jeans och munkjackor med regnet piskande från alla håll och kanter. I skrivandets stund sitter jag med ett glas vin och en västerbottenpaj i ugnen och tittar ut och ser hur gud kissar ner på oss och oj är han kissnödig. Vräker ner är bara förnamnet!!! Men nu förstår jag också att de ni snappade upp var inte att gud kissar eller att jag dricker vin, utan att jag har en västerbotten paj i ugnen.. Och så sant som de är sagt så är det de jag har..

Fortsättning följer..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0