Im not gonna let you die murgröna!

Och så var det ännu en dag på kontoret! Sitter på Hgf idag och trallar! Var på Wella och kuverterade igår, låter säkert fint, kuvertera smaka på dom orden i munnen, de ända som fattas är pressveckskjol, lackskor och roset i håret. Men ickesanicke, de är rent av vika fakturor och pappers grejs, stoppa ner dom i kuvert och slicka igen! Gör dock ganska ont i händerna efter 7 timmar kan jag säga haha! Men men, har iallfall jobb!! Och idag som sagt är jag på hgf! Trevligt trevligt, gillar att vara här och de gör det inte värre att de blir världens fredagsfika idag (som jag dock bidragit till genom att köpt allt haha) De blir chokladbollar, arkasbollar, kokostopper, kanellängder, bullkransar, wienerbröd jaah hörrni listan är låååång! MUMS! Massa mys! tjuvstartar fredagsmyset med fika :) hihi!!
En uppgift jag dock har idag är att vattna blommorna (kanske blev lite för mycket, ska tom stå halva i vatten?), men framför allt en murgröna som ska gömma sig här någonstans på de 5 vångarna av kontor. Jag letar och letar, tänker inte ge upp jag SKA hitta den, vore dock lite lättare om jag viste hur en murgröna ser ut.. Vad gör man då? Jo man gömmer sig på toaletten och ringer till mamma som (jag vet att du skrattade inombords) förklarar för en att murgröna är en sån blomma som vi har hemma som det står en ko i. Jaha den ... ?? SÅ för alla er (normala) som inte heller vet vad en murgröna kan jag nu förklara tack vare min mammas "blom" expertis att det är en grön typ häng/klätterväxt med gröna hjärtformade blad vet inte varför jag specifiserar grön hela tiden, men de är lika bra :D) och tillslut hittade jag faktiskt murgrönan och vattnade den (kanske lite för mycket) så nu kan jag andas ut, men de var en period där, där läget var kritiskt, men jag klev in i surviverrollen, tog på mig kamoflageoutfiten, metade jord i ansiktet och tänkte högt (som på film) Im not gonna let you die murgröna. Sen krigade jag mig igenom kontorslandskap efter kontor efter vånging och tillslut uppenbarade sig den framför mig. Jag snodde en vattenkanna från Margit på 5:an (sorry maggan) och vattnade den (definitivt för mycket) så nu är läget under kontroll! Nu kan jag andas ut!

Nu ska Maud på lunch och jag är ensam
 (visserligen är jag alltid de inne i "mitt" rum här på kontoret)
men ensam i receptionen!!
Nu blir det bus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0