Ny start

Skolan är slut, studenten är över, sommarpirret börjar gå mot sitt slut.. Allting innebär förändringar. Ett nytt liv, en ny start. När man har tagit studenten förändras allt. Helt plötsligt måste man vara vuxen. Som tur är för mig så har jag ingenting emot de. Jag gillar att jobba, självkalrt är de slitet men de är skönt att tjäna pengar (även om de är lite). De är härligt att träffa nya arbetskompisar och få se något helt nytt. Att kunna spara pengarna och dra iväg utan fråga föräldrar eller tänka på ledighet från skolan. Men de bästa av allt, iallfall för mig, är det att inte ha några läxor. Att kunna komma hem trött på kvällen och kunna lägga sig framför tv och somna, och inte veta att jag egentligen måste börja läsa någon tråkig bok från början av förra seklet eller försöka memorera in alla årtal massor kungar genom tiden föddes och dog. De är en sån befriande känsla. Så då kände jag att nytt liv behöver ny blogg. (De och att den gamla hackade upp sig och de gick inte att skriva något).

SÅ jag hoppas de blir bra med min nya start för ny börjar livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0