SOM ETT AVSNITT AV LEJONKUNGEN

Som lejonen i djungeln smyger dom sig på sina bytten. De spannar in en från långt håll och tappar inte blickten från sitt byte. Medan du tar dina oskyldiga steg följer de dig med sin blick samtidigt som de smyger sig fram emot dig. När du är tillräckligt nära inom deras zoon, så attakerar de dig! Som lejon efter antiloper på savanen fångar dom upp dig och håller dig fast tills du måste ge upp.
Ja ni vet vilka jag pratar om.. Tele2 och the phonehouse tälten med alla dess säljare.
Precis samma upplevelse som vilddjuren på savanen, bara de att lejonet är inget lejon utan en jobbig säljare som kommer försöka ge dig ett erbjudande du bara "inte kan säga nej till!"
Och vi är inte på någon trevlig savan utan på plattan i kalla Sverige. De ända som nästan stämmer är att du kommer bli lika jagad och uppkäkad som den där stakars antilopen!

Ja ni kan ju nästan räkna ut vad som hände mig igår. Jag och Malin var ute och fikade då vi råkar passera ett sådant tält. Självklart hoppar en ung kille fram och börjar snacka om att vi ska få en present, och jag vet ninte allt han sa. Annars brukar jag inte lyssna med tanke på att de inte var så länge sen jag blev lurad av en sån kille och sen när jag ville avbryta så vart jag bara skickad mellan massa olika personer.
Det var inte förens jag hotade med att stämma hela skiten som de avbröt mitt abonemang de hade sålt på mig och jag gick tillbaka til mitt gamla. Tyvärr så är inte mitt gamla abonemang heller så bra så därför när denna kille attakera mig lät jag mig bli äten som antilopen.
Och jag känner mig ganska nöjd. Jag fick behålla mitt gamla numer och inte konstigheter där. Jag betalar 119kr i månaden och får då ringa för 19öre i minuten och smsa för 19öre till alla nät.
Dessutom kan jag betala 19kr i månaden medan jag är borta och smsa för samma prís över hela världen. + detta fick jag denna mobil.
Först tyckte jag den vare jätteful, men nu börjar jag känna mig mer och mer bekvän med den. Den har mycke bättre batteri, mottagning och kamera än min förra mobil och dessutom så är den inte så snygg så ingen kommer bilja sno den medan jag är borta ;) haha! BRA VA!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0