Thailand - Malaysia

Uppfoljning pa det senaste dagarna!

Pga monsunen och vissa statliga problem och koller pa datorerna har oarna statt stilla. Hela ons datorer var avstangda sa vi kunde inte hora av oss till vrkligeheten.. Men men, har om kvallen hade vi en sista utekvall pa khopangan. Vi borjade kvallen som vanligt med harliga buckets, sen traffade vi lite folk vi lart kanna. Runt elva tiden var det som vanligt varje kvall dags for ballongleken. Den gar ut pa att en ballong satts fast pa den vrist med hjalp av gummiband, sen ska man forsoka skydda sin egen ballong och stampa pa andras. Denna kvall gick det forvanansvart bra for mig. Nar det bara var 10stycken kvar i leken var jag anda tjejen. Tillslut var det bara jag och en kille till, han var valdigt aggresiv och visade tydligt att han inte var en san kille som kan forlora mot tjejer (PINSAMT for honom) men men, vi kampade pa. Han gick till varldensattack, jag fick slag over munnen sparkar, idioten hoppade till och med pa min fot.. Har blamarken overallt och har fortf ont, javla pucko.. Vi holl pa hur langa sen halst, ingen av oss gav upp eller lyckades trampa pa den andras ballong. De slutade tillslut med att han rakade trampa av mitt gummiband (detta betyder dock inte att han vunnit utan nar detta hander sa har man ratt till en ny ballong) Eftersom vi hade hallit pa sa lange orkade thaiarna inte fixa en ny ballong till mig utan utsag honom som vinnare och jag fick tva ol och en skylt med stora roda bockstaver SWEDEN! (denna skylt bar jag sjalvklart med mig haha) Kvallen vart lang, var inte hemma forens 06.00, vaknade upp dagen efter, inte med huvudvark utan traningsvark efter allt dansande kvallen innan. Fick dessutom jobberbjudande pa en bar! haha!! Men men, dagen efter regnade det och vi kannde att vi var klara i thailand. Sa vi gick och fixade biljetter darifran.
05.00 nasta morgon steg vi upp, taxin skulle hamta oss 06.00, vi satt och vantade, klubbarna hade fortf inte stangt sa musik spelades pa hog niva och alla fulla manniskor forsokte vandra hem i soluppgangen. Sen kom taxin. tog oss till Tongsala (dar baten gar) Bat over till fastlandet - buss fran hamnen till surratani -fran surratani bytta till minivan - aka igenom nastan hela thailand till hat yai - dar bytta buss ner till gransen - ut ur bussen vid thailandska granen fixa passen - in i bilen igen - av en mil senare vi malyasiska granen fixa visum pass m.m - pa bussen igen som tillslut halv tio pa kvallen stannade vi gerogtown pa penang (tror de heter sa) lyckas hitta boende, fa i oss mat. Herregud vilken dag. helt slut, har inte sovit mer an 5 timmare de senaste 3 natterna, inatt blir ingen skillnad for imorgon ska vi upp i ottan och med fargan till Langkawi dar vi forhoppningsvis ska kunna hitta fird i nagon vecka iallfall! jaa, sa var det med de.
Byebye Thailand och Helloo Malaysia!!


Kommentarer
Postat av: isabelle g

Hello, har last din blogg lite, verkar ju som du har det super! Jag ar pa langkawi nu, inte alls lika bra som thailand, hor av dig om du vill ut och gora ngt kul kanske! kram

2009-10-30 @ 07:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0