MONDAY

Och sa var det Mandag! Men inte kanns de jobbigt att de ar borjan pa veckan nar man ar ute och reser! Alla dagar ar samma!!! Lordags kvall gick vi ut en liten kost svang och satt pa nagra barer! Vid tolv gick vi upp pa rummet for att hamta mer pengar. Da kannde jag att jag var trott och att vi skulle stanna, Karoliina ville fortsatta men 4sekunder efter att hon lagt huvudet pa kudden sov hon som ett litet barn, sa dar satt jag med min stieg larsson bok och fick lampa och lasta till halv 4. Lyckades sen antligen sova och vaknade fortf ganska trott klockan 14.00 dagen efter. Vi gick ut och kakade lite friedrice (frukost|lunch) och sen satte vi oss pa trotoaren (akligt, jag vet) jag forsokte tyda kartan och vad vi skulle hitta pa! Da dock de upp en polis som tog emd oss in pa sationen och hjalpte oss med lite tips, han var namnligen turistpolis! Sa med dagens aktiviteter val uppradade fick vi tag i en tuktuk som korde runt oss till alla mojliga platser under dagen. De var dessutom Buddhas fodelsedag sa vi svennebannaner fick ga in i tempel vi annars inte far! Sa de var nice, dessutom betalade vi bara 60B for hela dagens resa vilket ar typ 15kr for egen chaffor! Sista stallet vi var pa var en TAT (turistinformatin osv.) Dar inne skulle vi fa lite hjalp med boende till nasta destination och lite tips om priser med mera.. lang historia och 1 timme senare kommer vi ut pa gatan med varsin bussbiljett for 950B var!!! (man delar bathen pa fyra sa far man svenskt pris) Ganska dyr biljett fick vi senare hora av andra backbackers haha! Sa nu har vi denna biljett till cang nagonting, har verkligen ingen aning om vad det heter! Spannande! sa ikvall vid fem-sextiden kommer det en buss hit till Bella Bella House (hostelet som vi bor pa, 270B | natt for 2 st) sen ska vi aka buss hela natten och ska vara framme pa detta stalle vi ska till runt 4 pa morgonen, da ska vi vanta i en hamn i nagra timmar tills de ska komma an bat och hamta oss och ta oss nagonstans! Sa planen om kho samui far vanta nagon vecka till! Men den 18 ar det iallfall halfmoonparty och da skaman tydligen vara pa khopangyang, sa vi ska forsoka vara dar tills dess!!! Nehe, nu ska jag sitta har i nagra timmar till och vanta pa bussen, ar hur trott som halst och kanner min lite svag efter nattens aventyr. VI ater typ ingenting, igar at vi en friedrice chiken och en majkolv och nagra flaskor vatten, idag har jag fatt i mig en lite lite toast, men ar typ radd att bli magsjuk infor bussfarden sa vi ar lite varsamma om vad vart vi ater!! Vi vill ju inte bli magsjuka!!


Kommentarer
Postat av: patric fridlund

ni är så duktiga som klarar er själva hoppas att allt går bra och jag är lite orolig över er men men ni ska väl klara er, tillsammans är ni starka ;) lycka till kyssar din Patric <3

2009-10-12 @ 09:28:43
Postat av: Pappa

Where amex is not acceptet. Dont go.. get it on rental DVD. hehe...

Det låter bra..

Hmm. Nej inte kul med magsjuka.



CU.

2009-10-12 @ 12:50:20
Postat av: Bella

Michelle, du måste äta!

2009-10-13 @ 18:22:52
Postat av: Vi Hemma

Hur går det? Äter du något? Vart är du nu? går allt bra?

2009-10-14 @ 21:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0