HEJDÅ SVERIGE!

Nu bär det av. Nu sitter jag och äter frukost och laddar upp inför denna långa dag, klockan 16.00 imorgon kommer jag vara framme i Bangkok! Mormor och Patric sitter runt mig och diskuterar (eller snarare patric försöker förklara för mormor) hur trådlöst internet fungerar! Haha jaa, alla ni som känner min mormor kan ju räkna ut hur den konversationen går! Men men, jag sitter iallfall imellan dom och känner hur jag stänger av vad de säger. Jag sitter i min egen lilla bubbla och fundrerar på dagen! 

Provade att sätta på mig ryggsäcken igår, faan vad tung den är! Jag höll på att ramla baklänges (inte så lyckat) Igår hade jag packat och lagt upp allting i snygga högar och vad själv ganska nöjd med de jag åstakommit! Sen ringde Karoliina och berättade att hon typ hade 15 plagg med sig, jag började räkna och fick fram att jag hade 17 kläningar, 20 t-shirts, 10 shorts och 3 kjolar. Så mamma kom in och la sig på min säg och så fick jag visa henne allt och så sa hon; Nej, ja, nej osv. Så rensade vi i flera timmar för att komma fram till den aktuella packningen, samma sak gjorde hon med mina nessesärer, tog ut bodylotion och tvålar och grejer. Herregud, vad skulle jag ha gjort annars? Men nu är den iallfall klar så jag känner mig redo nu! Trots att jag inte har varken aceton eller röda shorts med mig!

Morgonen började med att jag min mobil ringde vid halv tio och grekland ville säga hejdå! Sen gick jag upp och skulle färga ögonfransarna, de gick åt helvetet och jag fick såndär svart grej över hela ögonen, så nu svider de som fan och jag är aldeles svart runt ögonen, men de ska försvinna inom 5 veckor haha!! Känns ju lovande, jag ser typ jättetrött ut eller som att jag målat snett med mascaran! Jag suger verkligen på att färga ögonfransar, jag blir aldeles darrig på handen och kladdar runt de, och eftersom de är express färg så färgas de direkt när de kommer på huden (inte så lyckat) Dessutom insåg jag nyss att jag inte kan låsa min väska eftersom den inte stängs med dragkedja utan dras ihop som en sopppåse och sen sängs som ett litet lock med spännen! Haha! men underdelen kan jag iallfall låsa, så de är vell iallfall nånting!


Kommentarer
Postat av: Pia Magnusson

Ha nu den bästa upplevelsen hittills i livet! Det ska bli så kul att få läsa här på bloggen vartefter, jag hoppas du får tillfälle att skriva. Kramar! Pia

2009-10-09 @ 13:28:47
Postat av: Emelie

Jag saknar dig redan gumman! Men ha det helt fantastiskt underbart nu så ses vi den 9 februari! <3

ps. jag fick jobbet :)

2009-10-09 @ 16:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0