DU VET ALDRIG VAD SOM GOMMER SIG I DJUNGELN

Jag vaknar till av att det smaller utanfor, de oskar och blixtrar. Det smaller sa det nastan skakkar i bungalow, sen hors ett tungt ljud och buller. Sen kommer regnet, det ar som att nagon star med en hink och haller vatten over huset. De later sa kraftigt nar regnet haller ner att du knappt kan hora dig sjalv tanka......
Monsunen ar har

Igar vaknade vi runt lunchtid, vi gick ner och la oss en timma pa stranden men orkade knappt ligga kvar pga varmen. Pa kvallen var det halfmoonparty. Med Karoliinas tajta monkiklangingar pa, partyhumoret pa med identiteterna som Anna och Lisa, begav vi oss ut pa taxijackt! Vi lyckades hitta ett gang israeler och tva australenare att dela taxin med, ju fler desto billigare. Sen var vi ivag, upp for kulle ner for kulle, over stockar och sten. Tillslut var vi frame, mitt ue i djungeln, man kunde hora musiken dunka genom palmtraden. Det borjar kannas riktigt roligt. Inte ens en minut efter att vi klivit av taxin kommer de fram en kille till mig, vi har nagra meter ifran varandra och han roppar traxi, jag forstar inte vad han sager sa jag tar ett litet kliv narmare och fragar what? Han ropar igen och de later nastan som han sager taxi :S vi bada tar ett steg narmare varandra och samtidigt som han sager orden tar han fram sin hand och visar pillrena, han sager extacy. NONONOOO!! skriker jag till honom och stormar darifran, da kryper obehaglighetskanslan fram, vart fan har vi hamnat??
Vi hade aven ett till litet problem, efter att vi betalat taxin viste vi inte att vi skulle behova betala intrade, sa nar vi betalat allting som maste betalas inser vi att vi ar mitt ute i bushen bland massa konstiga typer, och vi har inga pengar att ta oss hem..... PANIK.. Vi tog vara gratis drinkar och forsokte komma pa en plan. Lang historia kort sa hittade vi iallfall israeliskaganget vi akt dit med, sa vi satte oss med dom. Vi fragade om vi kunde lana typ 100bth sa vi kunde komma hem. En av killarna som var dar med sin fastmo sa att de inte var nagon fara. Vi insisterade pa att betala tillbaka men han sa bara nejnej, det ar smapengar! Festen var helt sjuk, neonfarger och galna partymanniskor overallt, dock inte sa rolig musik. Det var kul, men efter 2 timmar akte vi tillbaka till civilisationen med vara nyfunna vanner. Vi spenderade sista timmarna innan soluppgang pa stranden med att jamfora israel och sverige. Hade riktigt trevligt, men jag ar glad vi traffade dom, annars hade det varit lite for laskigt!

Monsunen brukar kommer i borjan av oktober och vi har hittilis varit skonade, men nu ar den har och vraker over oss, imorgon eller overmorgon ska vi forsoka ta oss till fastlandet, men det ar svrare under monsunen da alla batar inte kan aka ut i vattnet pga av att det ar sa faftig storm.. Sa vi far vell se vart nasta destionation blir. Nu ska vi satta oss i restaurangen har brevid var bungalow, ata friedrice chiken och hitta pa film haha!! EVERYDAY!!!!


Kommentarer
Postat av: Patric

haha fan vad ni får vara med om konstiga saker haha men ni verkar ha det bra i alla fall !! var försiktiga nu och glöm inte pengar nästa gång haha och e det jobbigt att inte använda åäö haha men det kan jag hahahahaha åäö åäö åäö åäö åäö åäö puss puss älskar dig <3<3<3<3

2009-10-27 @ 14:18:06
Postat av: Bella

Bra jobbat Michelle! :) jag är stolt! saknar dig!

2009-10-27 @ 22:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0