FAMILJEN FÅR VETA!

blev det Lördag.. Nu kan jag verkligen känna att hösten är här, de är ju hur kallt som hälst ute, till och med mina läppar är alldeles torra! I vanliga fall hade jag varit orolig för hur kallt de ska bli sen om de är mössväder i början av oktober, men så inser jag ju att... 
NU är de bara 6 dagar kvar!! Om en vecka är jag i bangkok eller nere
i thailand någon stans på en strand, solar och dricker drinkar!!! Sooo nice!!
Rädslan över att åka börjar suksesivt gå över och de börjar kännas ganska härligt att åka!!!
Ikväll har vi avskeds middag för mig ehmma hos pappa och det är vell den biten som är
 den sorgliga, att lämna alla. Men som vi konstaterat så kommer
jag faktiskt tillbaka så de är vell inget att oroa sig för!!!!

Wooohhooo!! Jag ska iväg och sola och ha "the time of my life".

Mina föräldrar är ju lite oroliga, eller föräldrar, oroligheterna sträcker sig längre i släktbanden än så.
Alla är oroliga, eller min mamma och hennes sida av släken är ganska lugna ;
Du kommer ha så kul, var rädd om dig osv. den normala reaktionen liksom.
Mamma o.c tycker vell de är en lång tid men ändå ingen panik..

Men pappa och hans sida av familjen, jaah de är vell en annan femma!

"Sen när du kommer tillbaka". Det är vad min pappa pratar om ganska mycket nu för tiden,
sen när du kommer tillbaka ska vi fokusera på dina studier (notera vi och inte att de är jag haha)
denna tid är alltså om fyra månader när jag kommer hem,
 men han refererar till den som om de är en egen epok.
Först kom stenåldern, sen järnåldern, sen kom tiden då du kommer tillbaka..

Men de är inte bara de, han är ganska orolig över att jag ska iväg och att han inte
kan hjälpa mig om de händer något, och de förstår jag, de är vell normal oro.
Dessutom har inte han eller någon i hans omgivning gjort något liknande så han är inte
lika van vid dessa galna ideér som kanske mamma. Men sen kommer vi till grekiska släkten..

OJojojjj..!!! Vad ska man säga, de är oroligast av dem alla.
De har alltid varit pristagare i orolighetstävlingen och enligt min farmor dör man av allt.
Michelle 16år får en mope i födelsedagspresent
Farmor; ojoj, du kommer ramla och skada dig och dö. de gör alla som har moped, dör!
Hennes inställning till det mesta är att de är livsfarligt och vi kommer att dö.
Jag kan inte ens ta 40 minuters färgan över från Athen till Agina (ön hon bor på)
utan att jag kommer bli kidnappad eller något liknanade av de tragiska formerna.

Så ni kan ju gissa hur hon tog; Hej farmor du bara så du vet så ska jag och en kompis
backpacka först runt i Asien i två månader och sen i Australien i två månader, Nej vi har inte
bokat något hotell, knappt flygresan vi tar de som de kommer, vi bestämde de på fyllan!

okej, kanske inte riktigt la upp de så rått men ändå om man förskönar
historien så fick hon i princip hjärtstillestånd!!
Till råga på allt så ringde hon och skällde ut pappa för att han lät mig åka,
som om han hade haft något att säga till om. Jag ringde ju bara upp honom och sa;
hej pappa bara så du vet så har jag köpt biljetter hit och hit, kommer hem i februari
men vi hörs i helgen! Puss!!

Så njaa, han hade ju inte direkt varit med och fattat beslutet. Ändå fick han utskällning
om hur kunde han låta mig åka, varför ska hon åka? LAAALAAALAAA!
Ni fattar grejen, grekisk farmor skäller!

Så nu har jag fortfarande inte vågad ringa henne, tänkte göra de när pappa kommer hem
så han kan ta luren om hon freakar ur! Men jag förstår att de är oroliga, men de
 måste ju inse att jag vill ut i världen. Men i grekland gör man inte sånt på samma sätt..
De flesta greker har ju typ inte ens lämnat landet. De åker inte ut efter gymnasiet
och ser världen, därför har vell min släkt inte samma förståelse för denna resa som
den svenska sidan av la famila har! Men men.. Vi får vell se!
PS: De är inte bara farmor som balla ur, jag har fastrar och farbröder
och kusins syters mans mammas brors kompis som också är galana över detta.
Släktbanden är långa men vad ska man göra!
Så länge du inte kommer hem med något som har två ben så är de bra,
som pappa säger. Okej en koala men inte en kille!

Haha jaa, man får vell ta de som de kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0