SHOPPING!

Andra dagen i Singapore. Gick inte riktigt som vi planerat, uppstigning 08.00 blev snarare 09.30 och kanske till och med senare än de.. heh, gymma, njaa blev snarare en hel dags promenad i shoppingmallet! Jaa det är de vi gjort idag. Gick upp och åt frukost, passade barnen lite medans Camilla ( mamman i huset) och deras maid packade och fixade inför deras resa. Sen åkte vi till Indochin som är en restaurange kedja som pappan i familjen Micke äger. Åt lunch där, vitnamesisk pannkaka, mmmmmmm! Sååå gott!  Var typ som en pannkaka med massa grönsaker i fast de smakade inte pannkaka haha! Jaja svårt att förklara men det var gott. Sen sa vi hejdå till familjen och begav oss ut på äventyr. Köpte busskort och tog oss till ett av alla shoppingmalls som finns här, meningen var nog att vi skulle se city men de slutade med att vi shoppade och gick i affärer till halv sju haha! Men kul var det. Finns så himla mycket fint här! Hade dock inte kortet med mig så kunde inte köpa så mycket men två jättefina / söta kläningar blev det. Var faktiskt i desperat behov av dem då jag inte har några kläder som är propra att gå ut i i Singapore och Australien. När jag packade väskan hemma vart de så mycket strandkläder och relaxade/backpackers/sommarkläder. Att nu komma till städer gör att jag inte har något att sätta på mig som passar. Har inte ett enda par byxor med mig, undra hur jag ska kunna få jobb i oz d :S men vi får se, förhoppingsvis får man massa julklapps pengar ;) hehe, och då kan man köpa lite grejer att ha på sig! SÅ detta var faktiskt inte bara en typisk tjej grej; "aaaah! bara måste köpa", utan var faktiskt i behov av dem! Och nu känner jag mig fin!! Men ska nog tillbaka dit någon mer dag och köpa lite mer saker, typ linnen. Kläderna vi har börjar kännas lite unkna eftersom man har dem ofta och de tvättas hela tiden. Så alla som så gärna vill köpa julklappar till mig förstår säkert vad jag är i behov av haha! :P Menmen, nog med klädproblem! Efter alla timmars springande runt i varenda butik begav vi oss til littel india där vi skulle möta en kille och hans kompis (som malin tidigare träffat på mickes restaurange) och äta middag. Det visade sig dock vara 5 killar, runt 26års åldern som vi knappt kunde höra vad de sa och som missförstog vad vi sa haha kaos med all engelska! Men de var gott med indiskt, blev dock lite dyrt eftersom killarna (som uppenbarligen inte var några gentelmen) bestämmde att vi skulle splitta notan lika, dock hade de druckit bra mycket mer öl (kannor) än vad vi hade, sa de blev lite dyrt för backpackers om vi. Menmen, sånt händer. VI sa hejdå till dom och åkte tillbaka till lägenheten och provade våra nya kläder och dansade runt till radiomusiken! Lägenheten som vi nu har för oss själva då familjen begett sig till Sverige, så de är vi tre brudar och maiden som är kvar här själva! Såååå underbart så de finns inte! Och så himla skönt, allt är så rent och luxigt, och massa aircon!! Wiii! Nu ska vi njuta av lite lyx för på söndag är vi fattiga backpackers igen (som då även måste leta jobb) men det är flera dagar dit!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0