Juljul, ingen stralande jul

De blir inegn vit jul. Ne de blir det verkligen inte. Har sitter jag i jeans och en t-shirt och tittar ut pa alla julpyntade affarer, skojjar dom med mig!! De ar ju kallt pa julen :S De ar verkligen jattesvart att komma i julstamning nar de inte ens ar kallt. Kroppen ar liksom installd pa sno och kyla = Vinter och jul! Men icke sa nicke!!

SYDNEY - Sydney var coolt, inte riktigt som jag hade tankt mig. De ar liksom hoga hus, men sa plotsligt ar de som att vara i en engelsk lite by, och sen blir de hoghus igen, jattekonstigt! Med riks for att lata som den totala turist (jag faktiskt ar!!) sa var min forsta reaktion nar jag sag operahuset, vad litet de ar! Hahaha jaa, typsikt mig men jag trodde faktiskt de skulle vara mastigare, okej de var ganska stort, men inte riktigt en WOW faktorn jag trott! Men de var iallfall coolt att se de, samt bron jag aldrig kommer ihag vad den heter! Sag inte sa jatte mycket mer av sydney men vi ska ju tillbaka dit sa da far jag turista mer.

Nattbussen till Melbourne var ett rent helvete, kunde inte sova en anda sekund pa de 8 timmarna vi skumpade runt pa den dar bussen, dessutom var de sa kallt att jag knappt kunde kanna mina ben. NAr vi stannade for en lite snabb paus kopte jag kaffe och halsade i mig de trotts att de var sa varmt att jag brannde typ sonder tungan, bara for att fa i mig lite varme. Pa toan stog jag under handblaset och forsokte varma upp armarna, sa kallt var de pa bussen! USH! Men men, var framme i Melbourne blev jag jattesjuk och i tva och en halv dag lag jag i sangen, hostade, snorade, hade feber ont i hela kroppen, sa fort jag reste mig upp svartnade de for ogonen. Jatte jobbigt och Obehagligt, men Karoliina matade mig emd vatten, alvedon och bannan och tillslut efter daras beddvila orkade jag mig upp ur sangen. och tur var vell de for den dagen var dagen vi skulle flytta in i varan nya lagenhet. Spannande! Dock visade sig lagenheten itne vara en lagenhet utan en typ shop! Utifran ser de ut som ett fik, sa gar man in, sa har man en trappa upp (till vardagsrummet, tre soffor, tv och dvd!) eller sa gar man rakt fram, dar ar de en glasmonter med typ ett trad o en apa i, jaa jag vet hur de later och de ar verkligen JATTEKONSTIGT stalle vi bor pa. Iallfall fortsatter man forbi apan kommer man till ett stort rum dar de finns massa mobler, i slutet av rummet finns de tva vaningssangar. Sen fortsatter man sa finns de ett rum med tre tvaningssangar. Langre fram har vi ett kok, sen ett badrum och en toa, sen en tvattstuga och sen en liten bakgard. Hahhaha! Hela staller ar jattemarkligt och jattestort, kan knappt fatta att vi bor dar, men de ar roligt, vi skrattar typ varje dag over att vi bor i en affar ingefar, men vad ska man gora. De ar de billigaste vi hittade hahaha!!!!

Sightseeing i Melbourne har vi inte riktigt hunnit gora, vi har akt med tramen runt och gatt pa nagra olika gator osv. Men de ar coolt, lite speciellt. Ser ungefar ut som man kan tanka sig Usa, fast allting ar britiska namn, Karoliina sa lite som en vildavestern film kansla, och lite sa ocksa. Jag tror de vi forsoker forklara ar att de ar sma jattelaga hus, knappt tva vaningar ovetrallt, sen kommer city och da blir de hogt igen, sen kommer alla sma hus igen, men de ar verkligen coolt, inte alls vad man ar van vid. De ar inte lika varmt som vi trott, sa vi ar jatteglada over dedar byxorna vi kopte i singapore, for de behovs har. De ar soligt sa man kan ha t-shirt och kanske shorts nar solen ar framme, men de ar typ som stockholm pa sommaren! Ungefar!!

Jul kommer dock bli lite konstigt. Ar ju typ bara jag och Karoliina, och vara engelska vanner som vi mott upp igen ocksa! Men de ar lite knasigt. VI ska forsoka fa till julstamning menv et inte om vi kmr lyckas riktigt hehe! utan kylan och ha familjen runt sig kanns de inte riktigt som jul. Men vi ska forsoka fa till de sjalva!!!

Nej nu maste vi aka och fixa lite! Men skriver mer sen!! Ikvall ska vi antligen ga och se den andra twilight filmen!!!


Kommentarer
Postat av: Pia

Härligt att se dig på bloggen igen! Här hemma är det hur mycket snö som helst så det är verkligen kontrast mot hur du har det. Vi kommer att sakna dig i jul men tänker förstås på dig och jag ser fram emot att höra allt om Australien, dit jag väldigt gärna skulle vilja åka. Kram!!

2009-12-22 @ 06:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0